Document Type : Research Paper
Authors
1 Department of Educational Management, Faculty of Educational Sciences, Azad University, Bandar Abbas Branch, Bandar Abbas, Iran.
2 Department of Educational Management, Faculty of Educational Sciences, Bandar Abbas Branch, Azad University, Bandar Abbas, Iran
3 full professor and head department school of management and economic department of higher education science and research branch .the islamic azad university .tehran.iran
Abstract
Keywords
پارسا، عبداهلل وگرائلی شیخ ، رقیه (1390). بررسی تأثیر آموزشـکارآفرینی بـر پـرورش اسـتعداد کارآفرینی هنرجویان هنرستان های دولتی کار دانششهر اهواز. اولـین همـایش ملـی آموزش در ایران.
تیموری، سیدروح الله (1387). مقایسه ویژگی های کارآفرینی در بین دانش آموزان مدارس راهنمایی پسرانه دولتی و غیرانتفاعی شهر کرج. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی
رسولی، رؤیا؛ زندوانیان، احمد؛ آروین، فخرالسادات؛ دهقان، ساناز (1391). مقایسه تأثیر روش های یادگیری مشارکتی و سخنرانی بر تفکر خالق و پیشرفت تحصیلی درس حرفه و فن دانش آموزان دختر سوم راهنمایی شهر یزد، زمستان 2062 ،شماره 01 ،صص 91-16
روشن، محمد رحیم؛ سیفی، الهام؛ عبدالهی، بیژن؛ نوکانی، ژیال؛ بنی جمالی، زهرا (1394). بررسی رابطه بین آموزش کارآفرینانه معلم )اهداف، محتوا، ضرورت، شیوه و محیط آموزشی( با روحیه کارآفرینانه دانش آموزان متوسطه شهر تهران، اندیشه های نوین تربیتی، دانشکدۀ علوم تربیتی و روا نشناسی دانشگاه الزهراء )س(، دوره 22 ،شماره 2 ،بهار 2064 ،صص276-292.
عباسی، ابوالفضل، (1393). آموزش کارآفرینی و مدرسه کارآفرینانه رویکردی جدید در تربیت و رشد دانش آموزان. همایش سلامت اخلاقی و رفتاری کودک و نوجوان در خانواده ، مدرسه و جامعه، تهران، موسسه نیروی تدبیر ایرانیان.
عبدی زاده، حسین، نظری، ابوالفضل و اسدزاده، سمیه(1391). چگونگی تقویت روحیه کارآفرینی دانش آموزان مدارس متوسطه از طریق عناصر برنامه درسی. دومین کنفرانس ملی دانشجویی کارآفرینی، تهران، دانشگاه شاهد
طائریان، سحرالسادات (1393)، « آموزش کارآفرینی بر ویژگی های کارآفرینانه دانش آموزان دوره متوسطه تاثیر دارد » پایان نامه چاپ نشده ، گروه کارآفرینی دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی
محمدیان، محمود؛ روحانی، امیررضا؛ هاشمزهی، علی و کریمیان، مجتبی (1396). عوامل مؤثر در انتخاب مدل های کسب وکار الکترونیکی کوچک و متوسط در ایران. فصلنامه مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات، سال سوم، شماره 21، صص 97-114.
مذبوحی، سعید، شرفی، محمد و مقدم، مینا (1390). برنامه درسی آموزش کارآفرینی: هدف، محتوا، روش تدریس و شیوه ارزشیابی. ابتکار و خالقیت در علوم انسانی، سال اول، شماره 9 ،ص ص 63-69
مرادی، محمود (1397). تاثیر آموزش های تشخیص فرصت بـر قصـد کارآفرینانـه دانشـجویان پرستاری، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران
Akpan, E. I., Effiong, S. A., Ele, A. A. (2012). Entrepreneurship education policy: An intervention strategy for economic development in Nigeria. Business and Entrepreneurship Journal, 1(1), 101-110.
Azim, M. T., Al-Kahtani, A. H. (2014). Entrepreneurship education and training: A survey of literature. Life Science Journal, 11(1), 127-135.
Brizic, M. Mahmoodkhan.D (2017), “Psychological Dimensions of Organizational Behavior”, Macmillan Publishing Company, p. 43.
Brownson, C. D. (2014). Entrepreneurship education: Nurturing creative innovations via active learning. Management and Administrative Sciences Review, 3(6), 839-844.
Cheng, B. S. Hsu, R. C. (2016). “Human capital and economic growth in Japan: An application of time series analysis”. Applied Economics Letters, 4, 393-395.
Din, B. H., Anuar, A. R., Usman, M. (2016). The effectiveness of the entrepreneurship education program in upgrading entrepreneurial skills among public university students. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 224 ,117-123.
Golff, L.(2004). A New Paradigm for Business Education. Management Decision, 42( 3), 499-507 .
Gurel, E. Alting, L. Daniele, R. (2008). “Tourism students entrepreneural intentions”, Journal of annals of tourism research, 37(3), 646-669.
Hansemark, O. C. (2019). The effects of an entrepreneurship programme on need for achievement and locus of control of reinforcement. International Journal of Entrepreneurial Behavior and Research, 4(1), 28-50.
Koh, H. (2016). “Testing hypotheses of entrepreneurial characteristics”. Journal of Managerial psychology, 11( 3),
Marques, L. A., & Albuquerque, C. (2012). Entrepreneurship education and the development of young people life competencies and skills. Journal of Entrepreneurship Perspectives, 1(2), 55-68.
Moss Kanter, Rosabeth (2019), “When giants learn cooperative strategies”, Strategy and Leadership, Vol. 18, Iss: 1, pp. 15-22.
Mwasalwiba, E.S.(2008). Entrepreneurship education: a review of its objectives, teaching methods, and impact indicators. Education + Training Vol. 52 No. 1,pp. 20-47.
Oguntimehin, Y. A., & Olaniran, O. O. (2018). The relationship between entrepreneurship education and students’entrepreneurial intentions in Ogun state-owned universities, Nigeria. British Journal of Education, 5(3), 9-20.
Rabbior, Gary.(1990) “Elements of a Successful Entrepreneurship/Economics /Education Program” Entrepreneurship Education: Current Developments, Future Directions.Ed. Calvin A. Kent. New York: Quorum Books, 1990.
Soloman, M. (2017), “Active training”, San Francisco: Jossy-Bass P Feiffer, p. 20.
Testa, S., & Frascheri, S. (2015). Learning by failing: What we can learn from unsuccessful entrepreneurship education. The International Journal of Management Education, 13, 11-22.
Wallke, D.B (2018), “How to be an effective supervisor”, Boston: American management Association, p. 21.