Document Type : Research Paper
Authors
Abstract
Keywords
- تنهای رشوانلو، فرهاد و حجازی، الهه (1388). ارتباط ادراک از سبک فرزندپروری والدین با انگیزش تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی. دوماهنامه علمی- پژوهشی دانشور رفتار، تربیت و اجتماع دانشگاه شاهد، سال شانزدهم، شماره 39 و1 ، صص1-14.
- سبحانی نژاد، مهدی و عابدی، احمد (1385). بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری خود ـ تنظیم و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره متوسط شهر اصفهان با عملکرد تحصیلی آنان در درس ریاضی. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، 1(1)،79-98.
- سرآبادانی تفرشی، لیلا (1384). بررسی رابطه ی بین انگیزه ی پیشرفت، عزت نفس و جنسیت با اضطراب رایانهی دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد. پایانامه ی کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم.
- سیف، علی اکبر (1388). روش های یادگیری و مطالعه(چاپ چهارم). تهران: نشر دوران.
- عزیزی مقدم، ابوبکر (1388). بررسی رابطهی سلامتسازمانی مدارس و فرسودگی شغلی دبیران. فصلنامه آموزش و یادگیری، شماره 36، ص 1-22.
- عطار خامنه، فاطمه و سیف، علی اکبر (1388). تاثیر آموزش راهبردهای مطالعه و یادگیری فراشناختی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. پژوهشنامه مطالعات روانشناسی تربیتی، شماره 9، صص 58-74.
- عظیمی، محمد و تقی زوار، موسی پیری (1392). رابطه فرسودگی تحصیلی و یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه. پژوهش در برنامه ریزی درسی، سال دهم، 2(11)، صص 128-116.
- فیضیپور، هایده و زینالی، احد (1391). تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان ناموفق دانشگاه ارومیه. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، دوره 10، شماره 1، صص 1-6.
- محمدامینی، زرار؛ نریمانی، محمد و زاهد عادل، عباس (1390). اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر فرسودگی تحصیلی و خودکارآمدی دانش آموزان اهمال کار. سامانه نشریات دانشگاه علامه طباطبایی.
- نعامی، عبدالزهرا (1388). رابطه بین کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز. مجله مطالعات روانشناختی، 5(4)، 134-117.
- Alikhani, Sh., Markazi Moghaddam, N and Zand Begleh, M (2006). Evaluetion of influencing factors of educational decline of nursing students. J ArmyUniversity of Medical Sciences, 4(2) (Persian).
- Beckman, P (2002). Strategy instruction. Eric Digest.
- Brouwers, A and Tomic, w (2010). alogitu dinal study of reacher burnout and perceived self- efficacy classroom management. Teaching and teacher education, 16, 239-253.
- Cross, DR and Paris, SG (2010). Developmental and instructional analyses of children’s Meta cognition and reading comprehention. Journal of Educational Research, 18(3), 232-242.
- Gardner, G and Jewler, G (2009). The keys to success in university. Tehran: Yastoroon. P. 85. (Persian).
- Haj Babayi, M (2009). Principle & keys of study & learning. Tehran: ma & shoma.
- Hergenhahn, BR and Olson, MH (2000). an introduction to theories of learning. Tehran: Dowran.
- Karami, A., Delavar, A., Bahrami, H and Karimi, Y (2011). Development a measurement for learning & strategies & determain its relationship withat the academic motivation and it’s relation with individual state and academic achievement on basic medical students of Urmia University of Medical Sciences. J Urmia Nurs Midwifery Fac, 9(5), 357-66. (Persian)
- Koeske, GF and Koeske, RD (1991). Student Burnout as a mediator of the stress outcomerelationship. Research in Higher Education, 32(4), 415- 431.
- Salehi, M and Enayati, T (2010). Relatioship between the main components learning and study with academic achievement. J New Approaches in Educational Administratin, 2(3), 145-162. (Persian)
- Salmela-Aro, K., Savolainen, H and Holopainen, L (2009). Depressive symptoms and school burnout during adolescence: Evidence from twocross-iagged longitiutinal studies. Journal of Youths and Adolescence, 38, 1316-1327.
- Seif, a (2011). The methods of learning & study. Tehan: Dowran. [Persian].
- Shvrnzhad, F (2013). Effectiveness of metacognitive strategies of education on students' achievement. Motivation quarterly of applicable psychology, 3(27), 103-116. (Persian).
- Weinstein, CE. And Hume, LM (1998). Study strategies for lifelong learning. Washington, DC: American Psychological Association.
- Weiner, B (2010). An attributional theory of Motivation and Emotion. Psychological Review, 92 (4), 244-256.
- Zang, R and gan, rc (2007). Heining, Perfectionism, academic burnout and engagement among chine secollege students: a structural equation modeling analysis. Personality & invidual differences, 43, 1529-1540.