اسودی، مریم. (1379). اثر بخشی درمان شناختی بک به شیوهی گروهی بر افزایش انگیزهی پیشرفت
دانش آموزان دختر، پایان نامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی. تهران .
تاج آبادی پور، حسین.(1385). اثر بخشی مهارتهای مثبتاندیشی بر رضایت شغلی کارکنان معدن مس
سرچشمهی کرمان، پایان نامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی تهران .
جوان بخش، عبدالرحمان. (1385). بررسی اثر بخشی مهارتهای مثبتاندیشی به شیوهی گروهی بر
مبنای کنترل دانش آموزان دبیرستانی، پایان نامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی تهران .
حسن شاهی، محمد مهدی. (1381). بررسی ارتباط میان خوش بینی وراهبردهای مقابله با استرس در
دانشجویان دانشگاه، فصلنامهی اصول بهداشت روانی، سال چهارم شمارهی 15و .16
خدا یاری فرد، محمد ( 1383). کاربرد مثبت نگری در روان درمانگری با تاکید بر دیدگاه اسلامی ،
مجله روان شناسی وعلوم تربیتی، دورهی جدید سال پنجم، شماره .1ی
سلیگمن، مارتین ای. پی (1996). کودک خوش بین. ( ترجمهی فروزنده داور پناه، 1383 ت ). هران. رشد،
چاپ اول .
شفیع آبادی، عبد االله و ناصری، غلامرضا، (1384). نظریههای مشاوره و روان درمانی، تهران: مرکز نشر
دانشگاهی .
شکر کن، حسین و باقری، مسعود. (1373). رابطهی شیوههای فرزند پروری با انگیزه پیشرفت دانش
آموزان پسر دورهی راهنمایی اهواز، مجلهی علوم تربیتی و روان شناسی. دانشگاه شهید چمران اهواز .
علی پور، احمد، نور بالا، احمد علی. (1387). شادکامی و عملکرد ایمنی بدن، مجلهی روان شناسی، سال
چهارم، شماره .3ی
Luchman. J, E & Dunn, S.E ( 1993 ). Andescrption of the anger Coping
Program. School Psychology Review 22, 458-471.
Luthers, U. & Levy.s. (1988 ): « Social Support and - Self esteem» Journal of
youth and adolescence, Vol17, No4.
Rosenberg. M. (1965 ): « Social and the adobscent Self Images» , Princeton,
NJ, Princeton University Press.
Smith, R.L. & Troth, W. A (1975 ). Achievement Motivation: An rational
approach to Psychological aducation. Journal of Counseling Psychology, 75,
500-503