فرا روش تحقیقات دوماهنامه علمی پژوهشی‌–‌رهیافتی نو در مدیریت آموزشی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 گروه مدیریت ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان ،کرمان ،ایران

2 گروه علوم تربیتی و روانشناسی ،دانشکده ادبیات و علوم انسانی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان ،کرمان ،ایران

3 استادیار گروه مدیریت ،دانشکده ادبیات و علوم انسانی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان ، کرمان ،ایران

4 استادیار گروه مدیریت صنعتی ،دانشکده ادبیات و علوم انسانی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان ،کرمان ،ایران ​

5 دانشیار گروه مدیریت ،دانشکده ادبیات و علوم انسانی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان ،کرمان ،ایران

چکیده

چکیده

مقدمه و هدف: در جهان پر رقابت امروزی، بهره وری به عنوان یک فلسفه و دیدگاه استواربراستراتژی بهبود،اصلی ترین هدف هر سازمان را تشکیل می دهد در دهه اخیر توجه ویژه ی مدیران سازمان های به این نکته معطوف گردیده که راهبردهای منابع انسانی و شرایط کار به طریقی که موجب حس تعلق و عملکرد پایدار شود،مد نظر قرار گیرد.

روش شناسی پژوهش: جامعه آماری این پژوهش، مقالات منتخب تحقیقات آموزش، در بازه زمانی زمستان-1397 تا زمستان-1401 نشریه" دوماهنامه علمی پژوهشی‌–‌رهیافتی نو در مدیریت آموزشی است؛ در این رویکرد در مجموع 40 مقاله استخراج و از نظر 7 پارامتر از جمله بررسـی فلسفه پژوهش‌، جهت‌گیری پژوهش، رویکرد پژوهش، روش تحقیق، ابزار پِژوهش، استراتژی تحقیق و سهم موضوعی مقالات مورد تحلیل قرار گرفت.

یافته ها: تحلیل یافته‌ها نشان داد که مقالات در 17 موضوع کلی قابل تفکیک مـی‌‌باشنـد کـه از ایـن میـان، موضوع آموزش و بهره‌وری منابع انسانی، بیشـترین عنوان مـورد اسـتفاده در مقـالات نهایی بوده است.

نتایج: بررسـی پاردایم اثبات‌گرا، جهت‌گیری کاربردی، رویکرد قیاسی، روش تحقیق کمی، استراتژی پیمایشی و تحلیل محتوا از تکنیک‌های مورد توجه محققان ایـن زمینه بوده است.

کلید واژها:فراروش ،بهره وری ،آموزشی.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Meta-methodological research of a bimonthly scientific research journal - a new approach in educational management

نویسندگان [English]

  • afsaneh hematpour 1
  • hamdallah manzari tavakoli 2
  • shahin sharafi 3
  • hamidreza mollaei 4
  • amin nikpour 5
1 Department of Management, Islamic Azad University, Kerman Branch, Kerman, Iranj
2 Department of Educational Sciences and Psychology, Faculty of Literature and Humanities, Islamic Azad University, Kerman Branch, Kerman, Iran
3 Assistant Professor, Department of Management, Faculty of Literature and Humanities, Islamic Azad University, Kerman Branch, Kerman, Iran
4 Assistant Professor, Department of Industrial Management, Faculty of Literature and Human Sciences, Islamic Azad University, Kerman Branch, Kerman, Iran
5 Associate Professor, Department of Management, Faculty of Literature and Humanities, Islamic Azad University, Kerman Branch, Kerman, Iran
چکیده [English]

Abstract

Introduction and purpose: In today's competitive world, productivity as a philosophy and perspective based on improvement strategy is the main goal of any organization. In the last decade, the special attention of managers of organizations has been focused on the fact that human resource strategies and conditions Work should be considered in a way that creates a sense of belonging and sustainable performance.

Research Methodology: The statistical population of this research is the selected articles of education research, in the period of winter-1397 to winter-1401, of the bi-monthly scientific research magazine--a new approach in educational management; in this approach, a total of 40 articles were extracted and in terms of 7 parameters including research philosophy, research orientation, research approach, research method, research tool, research strategy and thematic contribution of the articles were analyzed.

Findings: The analysis of the findings showed that the articles can be separated into 17 general topics, among which, the topic of training and human resources productivity was the most used title in the final articles.

Results: positivist paradigm review, applied orientation, comparative approach, quantitative research method, survey strategy and content analysis have been among the techniques of attention of researchers in this field



Keywords: forgetting, productivity, educational

کلیدواژه‌ها [English]

  • Keywords: forgetting
  • productivity
  • educational

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 30 مرداد 1403
  • تاریخ دریافت: 13 آذر 1402
  • تاریخ بازنگری: 10 اسفند 1402
  • تاریخ پذیرش: 20 بهمن 1402